حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

پشت درختان توت احمد پوری درانتظار مجوز

       


به تازگی«پشت درختان توت» دومین رمان احمد پوری  از سوی نشر چشمه برای کسب مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده است.


احمد پوری درگفت وگو با فرهنگخانه گفت: رمان «پشت درختان توت» یک رمان اجتماعی است که درآن به وقایع اجتماعی و مسائل یک خانواده مقیم تبریزکه پس از چندی برای اقامت ساکن تهران می شوند، پرداخته ام.

ادامه مطلب در سامانه فرهنگخانه
http://www.farhangkhane.ir/

مجموعه کامل اشعارمنوچهر نیستانی منتشر می شود

    
مجموعه کامل اشعارمنوچهر نیستانی زیر نظر توکا نیستانی از سوی نشر افراز منتشر خواهد شد.
توکا نیستانی درگفت وگوبا سامانه فرهنگخانه با اعلام این خبرگفت: مجموعه کامل اشعارمنوچهر نیستانی شامل تمام شعرهای منتشر شده اودرزمان حیاتش و مجموعه شعر«دو با مانع» است که پس از درگذشتش منتشرشده شد.
وی افزود: این مجموعه یک کتاب کامل از شعرهای پدرم خواهد بود وپس از انتشار این مجموعه که قبلا نیز منتشر شده است، قصد نداریم که کارهای ناتمام وی را برای چاپ آماده کنیم.

ادامه مطلب در سامانه فرهنگخانه  

http://www.farhangkhane.ir/

آرش رحمانی دومین مجموعه داستانش را نوشت

    

 

«پله های روز» عنوان مجموعه داستان آرش رحمانی است که حدود سه سال است ازسوی نشر ثالث برای کسب مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

 

آرش رحمانی در گفت و گو با فرهنگخانه گفت: مجموعه داستان «پله های روز» دربرگیرنده ۱۴ داستان کوتاه است که مضمون بیشتر داستان های این مجموعه آزادی است.

ادامه مطلب را در سامانه فرهنگخانه بخوانید  

http://www.farhangkhane.ir/

میرحسین، کروبی، رضایی و احمدی‌نژاد در فیلمی از ابوالقاسم طالبی

      فرهنگخانه :اگر حوادث سال ۸۸ با محوریت انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری را یکی از سیاسی‌ترین سال‌های ۳۰ سال پس از انقلاب بدانیم، بی راه نیست اگر ساختن یک فیلم سینمایی در این باره را نیز سیاسی‌ترین فیلم سینمایی بنامیم.

 

 

به گزارش سامانه فرهنگخانه، بر این اساس سناریوی سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که قرار است با موضوع حوادث انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ساخته شود، هم اکنون در حال نگارش است و شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از اقدامات اولیه عوامل فیلم برای گرفتن مجوز و دیگر مراحل اداری است.

بنابر این گزارش فیلم مذکور که تهیه کنندگی آن را محمد خزاعی به عهده دارد قرار است به کارگردانی ابوالقاسم طالبی تولید شود.

بنابر شنیده‌ها برای تکمیل داستان این فیلم، ظاهرا طالبی در صدد است با هر ۴ نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری گفتگو کرده و قول‌هایی نیز از سوی دیگر نهادها و شخصیت‌های مربوطه مبنی بر کمک به وی داده شده است.

 

ادامه مطلب در سامانه فرهنگخانه

http://www.farhangkhane.ir/

عاشقانه های «افشین یداللهی» درارکستر ملی اجرا می شوند

    

فرهنگخانه :غزل ها ومثنوی های عاشقانه «افشین یدالهی» با آهنگسازی «فردین خلعت بری» درمجموعه ای با عنوان «سنت ملی» درارکستر ملی اجرا و ضبط می شوند.

افشین یدالهی درگفت وگو با سامانه فرهنگخانه گفت: با توجه به اینکه بیشترترانه ها وشعرهای هایی که با اجرای ارکستر ملی ضبط می شوند، ازمیان شعرهای کلاسیک انتخاب می شوند، ازاین رو به فردین خلعت بری پیشنهاد این همکاری را دادم، وی هم پذیرفت و مشغول کارهستیم.

به گفته یداللهی مجموعه این شعرهای عاشقانه قرار است در دوآلبوم منتشرشود.

وی افزود: به نظرمن درهردورانی باید شعروموسیقی با هم همخوانی داشته باشند و درشرایط فعلی بیشترموسیقی ما با شعرها و ترانه های کلاسیک همراه است.

ادامه مطلب را در سامانه فرهنگخانه بخوانید  

  http://www.farhangkhane.ir/

 

کتاب «سه گلدان» اثر احمدرضا احمدی منتشر شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب "سه گلدان" احمدرضا احمدی را به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب کرد.


 


به گزارش سامانه فرهنگخانه  ، سه گلدان از مجموعه داستان‌های جنگ ایران و عراق است که نازلی تحویلی، تصویرگری آن را انجام داده است.
داستان این کتاب در باره سه گلدان لادن، نرگس و شمعدانی و سه خانواده است که با زبانی شاعرانه، قصه آن‌ها بیان شده است.
در بخشی از قسمت دوم این کتاب آمده است: آن روز شنبه بود. فصل زمستان بود. نام دخترک سودابه بود. پدر را از جبهه به بیمارستان آورده بودند. سودابه از خانه برای پدر یک گلدان نرگس به بیمارستان آورده بود.
پدر همیه در حال خواب بود. گاهی چشمان را باز می‌کرد و به سودابه لبخند می‌زد. سودابه هر بعد از ظهر که از مدرسه می‌آمد، به ملاقات پدر می‌رفت.
آن روز یکشنبه بود. سودابه به ملاقات پدر رفت. پدر چشمان را گشود و به سودابه لبخند زد و باز به خواب رفت.

ادامه مطلب در سایت فرهنگخانه

www.farhangkhane.ir


شمس لنگرودی به جرم زنده بودن می میرد

  

 مجموعه شعر "رسم کردن دستهای تو" ، " صبح آفتابی تان به خیرگرک برفی" و " می میرم به جرم آنکه هنوز زنده بودم"  سروده شمس لنگرودی به زودی چاپ و منتشر می شوند  

 

به گزارش سامانه فرهنگخانه  شمس لنگرودی شاعر و پژوهشگر  گفت:"رسم کردن دستهای تو"شامل ۵۸ شعر تغزلی است که طی دو سال اخیر سروده ام و کل مجموعه را به پاس سالها همدلی و مهربانی به فرزانه و الیانا همسر و دخترم تقدیم ‌کرده‌ام.

وی افزود:مجموعه شعر "صبح آفتابی تان به خیر گرگ برفی" کتاب دیگری از من است که شعرهایی با بن‌مایه‌های طنز و اجتماعی را شامل می‌شود و این کتاب نیز در انتظار دریافت مجوز است.

این دو کتاب همچون اکثر آثار لنگرودی توسط انتشارات"آهنگ دیگر" به چاپ می رسند.

لنگرودی همچنین از انتشار یک مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و در این باره گفت: کتاب " می میرم به جرم آنکه هنوز زنده بودم" دربرگیرنده بیش از ۵۰ شعر تغزلی ـ فلسفی است که نشر چشمه در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند.

شاعر " ملاح خیابان‌ها" در پایان گفت: "لبخوانی های قزل آلای من" که شامل ۱۱۱ شعر کوتاه است در این هفته توسط انتشارات آهنگ دیگر به بازار کتاب عرضه شد.

این کتاب در شمارگان۳۳۰۰ نسخه با قیمت ۲۵۰۰ تومان در ۱۱۷ صفحه منتشر شده است.

منبع: www.farhangkhane.ir